Χιούμορ: το πιο πολύτιμο…υγρό!
Η ευφραινομένη καρδία δίδει ευεξίαν ως ιατρικόν · το δε κατατεθλιμμένον πνεύμα ξηραίνει τα οστά» (Παρ. 17:22).
«Χαίρετε εν Κυρίω πάντοτε · πάλιν θέλω ειπεί, χαίρετε» (Φιλιππησίους 4:4).
Ετοιμολογικά, η λέξη Χιούμορ προέρχεται από τη
λατινική λέξη humor-humoris που σημαίνει έκκριση υγρών.
Το χιούμορ λοιπόν είναι η έκκριση υγρών από τον
οργανισμό μας όταν δραστηριοποιηθούν ένα εκ των δύο
διαφορετικών νευρωνικών κυκλωμάτων που συνδέονται με την αξιολόγηση των πληροφοριών που δέχονται. Καθένα από αυτά καθορίζει αν το αστείο που ακούμε θα μας αφήσει αδιάφορους ή θα μας κάνει να γελάσουμε, κι αν ναι, πόσο. Τα εν λόγω κυκλώματα συνδέονται σε μεγάλο βαθμό με την προσωπικότητα και το φύλο. Γι' αυτό κάθε άνθρωπος έχει τη δική του «αίσθηση του χιούμορ».
διαφορετικών νευρωνικών κυκλωμάτων που συνδέονται με την αξιολόγηση των πληροφοριών που δέχονται. Καθένα από αυτά καθορίζει αν το αστείο που ακούμε θα μας αφήσει αδιάφορους ή θα μας κάνει να γελάσουμε, κι αν ναι, πόσο. Τα εν λόγω κυκλώματα συνδέονται σε μεγάλο βαθμό με την προσωπικότητα και το φύλο. Γι' αυτό κάθε άνθρωπος έχει τη δική του «αίσθηση του χιούμορ».
Οι ερευνητές
κατέληξαν σ' αυτό το συμπέρασμα, μεταξύ άλλων, τοποθετώντας εθελοντές σε
περιβάλλον εξ ολοκλήρου αποτρεπτικό ως προς την πρόκληση γέλιου. Διαπίστωσαν ότι το χιούμορ ενεργοποιεί στον
εγκέφαλο τον επικλινή πυρήνα που είναι μέρος του συστήματος επιβράβευσης του
εγκεφάλου.
Το σύστημα αυτό περιέχει ψηλά επίπεδα της χημικής ουσίας ντοπαμίνης. Η ντοπαμίνη λειτουργεί ως νευροδιαβιβαστής και προκαλεί ευφορία.
Το σύστημα αυτό περιέχει ψηλά επίπεδα της χημικής ουσίας ντοπαμίνης. Η ντοπαμίνη λειτουργεί ως νευροδιαβιβαστής και προκαλεί ευφορία.
Το χιούμορ λοιπόν αποτελεί ένα σπουδαίο ‘’υγρό όπλο’’ στα χέρια του εκπαιδευτικού. Η διαδικασία μεταφοράς πληροφοριών
από τη βραχύχρονη στη μακρόχρονη μνήμη και η σωστή ταξινόμησή τους εκεί για να
είναι εύκολη η ανάκλησή τους, επιτυγχάνεται καλύτερα όταν συνδεθούν με κάποιο
συναίσθημα. Το χιούμορ λοιπόν, μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να
απομνημονεύσουν ευχάριστα και εύκολα
κομμάτια της διδακτικής ύλης!
Το γέλιο είναι το φάρμακο που συνταγογραφούν οι εκπαιδευτικοί για την εξισορρόπηση των ορμονών από το στρες των μαθητών, για την ευφορία, για την αποτελεσματικότερη μάθηση. Συμβάλλει ενεργά στην κοινωνικοποίηση και στην ψυχική και σωματική χαλάρωση και ευεξία!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου