Ιδέες για θεατρικά δρώμενα για σχολικές γιορτές και παιχνίδια ρόλων για τη διδακτική πράξη που συνοδεύουν διαθεματικά προγράμματα ευέλικτης ζώνης, θεατρικά κείμενα, δραματοποίηση, λήξη σχολικού έτους, τραγούδια για σχολικές γιορτές...άρθρα...
Τρίτη 17 Μαΐου 2016
Κυριακή 15 Μαΐου 2016
ο μικρός πρίγκιπας μας εμπνέει!
Η Κατερίνα Τζιμοπούλου, εκπαιδευτικός στους Φιλίππους Καβάλας ετοίμασε ένα περιεκτικό σκετσάκι που δίνει όλη τη μαγεία των πλανητών και την ευαισθησία της φιλίας μέσα σε λίγους μόνο στίχους. Yπέροχη ιδέα για νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, για γιορτές σύντομες, χωρίς θεαματικά κουστούμια αλλά με νόημα και μια γεύση που μπορεί να μείνει μετά το τέλος της.
πληροφορίες, επικοινωνία: tzimop @gmail.com
πληροφορίες, επικοινωνία: tzimop
Ο Μικρός Πρίγκιπας
Ρόλοι: Μαμά, κόρη, πιλότος, Μικρός
πρίγκιπας (Χ5), τριαντάφυλλο, επιχειρηματίας, φίδι, αλεπού)
Σκηνικό: Στα αριστερά έχουμε ένα
μεγάλο βιβλίο με ζωγραφιές των παιδιών. Στα δεξιά εμφανίζονται η μαμά με την
κόρη. Κάθε φορά που αλλάζουν τα πρόσωπα μπαίνουν και στέκονται στο κέντρο.
Σημείωση: Τον Μικρό πρίγκιπα υποδύονται πολλά
παιδιά, φροντίζουμε όλοι να έχουν κίτρινο φουλάρι ή/και μάσκα για να
διακρίνεται ο ρόλος τους.
Μαμά:
(δείχνει
το βιβλίο, που είναι ακόμα κλειστό, ενώ αγκαλιάζει την κόρη της)
Έλα,
κορίτσι μου γλυκό,
έλα
να σ’ αγκαλιάσω,
απ’
το βιβλίο π’ αγαπώ
θέλω
να σου διαβάσω.
Κόρη:
Τι
ιστορία να’ ναι αυτή;
Πόσο
ωραίος τίτλος!
Μήπως
σε κάστρο πέτρινο
γεννιέται
ένας μύθος;
Μαμά:
Έχε λιγάκι υπομονή,
ν’ ανοίξει το βιβλίο,
κι έλα να ταξιδέψουμε
καλύτερα από πλοίο!
(ο πιλότος
ανοίγει το βιβλίο και δείχνει
τη ζωγραφιά
του βόα με τον ελέγαντα. )
Πιλότος:
Στα έξι
μου κατάφερα
αυτό να ζωγραφίσω,
μα οι μεγάλοι πρότειναν
τις ζωγραφιές ν’ αφήσω!
Μικρός πρίγκιπας 1:
Τι κρίμα που την πέρασαν
για ένα απλό καπέλο,
ποτέ δε βλέπουν τελικά
τα παιδικά τα «θέλω»!
Πιλότος :
Είσαι παράξενος, μικρέ,
με τα ξανθά μαλλιά σου!
Για πες μου από πού έρχεσαι,
Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016
σύντομο σκετσάκι για 25η Μαρτίου
δραματοποίηση -παραλλαγή του δραματοποιημένου κειμένου του Βασίλη Δραχτίδη
Αφηγητής:
Πρὶν πολλὰ-πολλὰ χρόνια, πᾶνε ἕξι αἰῶνες ἀπὸ τότε,
ἄρχισε γιὰ τὴν πατρίδα μας μία μεγάλη σκοτεινὴ περίοδος. Ἡ χειρότερη τῆς
ἱστορίας μας.
Ἡ τουρκοκρατία.
Ἕνας λαὸς ἀλλόθρησκος ἦρθε ἀπ᾿ τὰ βάθη τῆς
Ἀσίας καὶ κυριάρχησε σ᾿ ὅλα τὰ Βαλκάνια.
Ἡ Κωνσταντινούπολη, ἡ κοσμοξακουσμένη
Πόλη, τὸ ὄνειρο τῶν λαῶν καὶ τῶν βαρβάρων ὁ πόθος, τούρκεψε.
Οι 3 είναι σε κύκλο εκτός από τον πρώτο που τρέχει και φωνάζει :
1ος
Πῆραν τὴν Πόλιν, πῆραν τη, πῆραν τὴ Σαλονίκη!
Πῆραν καὶ τὴν Ἁγιὰ-Σοφιά, τὸ μέγα μοναστήρι.
Πῆραν καὶ τὴν Ἁγιὰ-Σοφιά, τὸ μέγα μοναστήρι.
2ος
Κι ἡ Δέσποινα ταράχτηκε καὶ δάκρυσαν οἱ εἰκόνες!
3ος
Σώπασε κυρα-Δέσποινα καὶ μὴν πολυδακρύζεις,
Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015
σχολικός εκφοβισμός και θυματοποίηση lisiova katerina
ενημέρωση γονέων για το σχολικό εκφοβισμό και συμβουλές για τη διαχείριση κρίσεων, εκφοβισμού ή συγκρούσεων ή άλλων καθημερινών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το παιδί
δείτε την ενημέρωση εδώ:http://www.slideshare.net/katerinalisiova/lisiova-katerina
Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015
πουπουλένια σύννεφα, πουπουλένια όνειρα!
οι οδηγίες εδώ:
http://www.slideshare.net/katerinalisiova/ss-44208868
ακούμε το Adagio των secret Garden και συζητάμε ένα όνειρο που έχουμε δει και μας άρεσε πολύ
στη συνέχεια με τη βοήθεια των ερωτήσεων και των κρυμμένων λέξεων γράφουμε μερικές προτάσεις για το όνειρό μας.
συνθέτουμε τις προτάσεις και συνοδεύουμε το κείμενό μας με μια ονειρεμένη ζωγραφιά!
Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015
kaliSchool: αριθμο-δραματοποίηση... Η ιστορία της κ Μοναδούλας...
kaliSchool: αριθμο-δραματοποίηση... Η ιστορία της κ Μοναδούλας...: δείτε την ιστορία μας :εδώ: http://www.slideshare.net/katerinalisiova/ss-42966737 η ιστορία της μοναδούλας είναι η αφόρμηση για την ...
Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2014
αριθμο-δραματοποίηση... Η ιστορία της κ Μοναδούλας στο αριθμοχωριό!!!
δείτε την ιστορία μας :εδώ:
http://www.slideshare.net/katerinalisiova/ss-42966737
η ιστορία της μοναδούλας είναι η αφόρμηση για την επαφή των μικρών με τη δεκάδα, την εκατοντάδα, τη χιλιάδα και όλους τους αριθμούς που αρχίζουν να παίρνουν μορφή μέσα από το παιχνίδι και τη ζωγραφική!
Οι νέες περιπέτειες του Αϊ Βασίλη… απ’ το Ρέθυμνο! 2014
Οι νέες περιπέτειες του Αϊ Βασίλη… απ’ το Ρέθυμνο!
Μουσική: Deck the
Halls από φάκελο Χριστουγεννιάτικα
(μπαίνει ο παππούς με τη μαγκούρα του
κουτσαίνοντας και η γιαγια και κάθονται μπροστά στο τζάκι)
Παππούς
:γκούχου γκούχου… γκούχου γκούχου…
αχ!
Κρύωσε ο καιρός!
Γιαγιά:
Έφτασαν πάλι τα Χριστούγεννα γέρο μου...
Παππούς: τα εγγονάκια μας όπως που να είναι; Δεν ξύπνησαν ακόμα;
Γιαγια: αχ μου φαίνεται παραγέρασες! Δεν τα ακούς που λένε τα κάλαντα;
Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014
Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013
ο παπουτσωμένος γάτος διασκευή
Εισαγωγή: περνούν όλοι οι ήρωες από τη σκηνή σχεδόν
ταυτόχρονα λέγοντας κάτι που να σηματοδοτεί το ρόλο τους στην ιστορία (μουσική
: παραμύθια)
Πιερ (μουρμουρίζει)…. και
σταμάτα να με ακολουθείς..τριχωτή συμφορά!(ο γάτος ακολουθεί χωρίς να μιλάει)
Πριγκίπισσα: ούτε..ούτε..ούτε.. απα πα πα! (ο βασιλιάς και η
βασίλισσα της δείχνουν γαμπρούς κι η πριγκίπισσα λέει όχι σε όλους)
Αγγελιοφόρος: μα.. μα.. μα.. (απευθύνεται στη βασίλισσα..)
Κοράκι: κρά κρα..κρα..
Σκηνή 1η
Πιέρ: (περπατάει
νευρικά και γρήγορα και ο γάτος τον ακολουθεί και νιαουρίζει από πίσω του) …και
σταμάτα να με ακολουθείς! Κοντή συμφορά!
( συνεχίζει να τον ακολουθεί ο γάτος) Για
δείτε ένα μπελά! Εμ δεν έχω σπίτι να μείνω, εμ δεν έχω δουλειά να δουλέψω, αλλά
να φορτωθώ και το αιλουροειδές… ε αυτό πάει πολύ!
Δεν είναι αλήθεια αυτό που ζω…όχι όχι
δεν είναι αλήθεια! Δεν μπορεί να είναι αλήθεια!(κοιτάζει μια το γάτο μια το
κοινό..)Μάλλον είναι εφιάλτης..ναι ναι! Αυτό είναι! Βλέπω εφιάλτη! Έφαγα φασολάδα
χθες βράδυ και μου έπεσε βαριά! Το βρήκα! Θα ξαπλώσω να κοιμηθώ... δηλαδή
να..ξυπ΄νησω από τον εφιάλτη! Ναι! Αυτό θα κάνω, θα ξαπλώσω, θα κοιμηθώ και θα
ξυπνήσω στο κρεβατάκι μου και όλα θα είναι όπως πριν..(ξαπλώνει, κλείνει τα
μάτια. Τα ανοίγει, κοιτάζει δειλά, ξαναβλέπει το γάτο)
Ε , όχι! Συνεχίζω να ονειρεύομαι! Μα τι επίμονος εφιάλτης!
Πέμπτη 30 Μαΐου 2013
Τρίτη 9 Απριλίου 2013
track 1 It had better be tonight instrumental
θα σας πω
μια ιστορία, για ένα Δράκο τρομερό
που στο
νου του είχε μόνο, να κάνει κακό!
στα
σοκάκια τριγυρνούσε, κι όλο άναβε φωτιές
πως
χαιρόταν με πλημμύρες, ληστείες και πυρκαγιές!
ο Δράκος σπέρνει την καταστροφή
σπέρνει την κατά – κατά
στροφή!!!!
Και στο
σπίτι σαν καθόταν, θρίλερ έβλεπε πολλά
έβλεπε
κακές ειδήσεις κι έργα πολεμικά
λίμνες
ποταμούς και δάση όλα θέλει να χαθούν
και τα ζώα
όλα στην πλάση θέλει να εξαφανιστούν
Κυριακή 7 Απριλίου 2013
Η μέθοδος της τελίτσας
(ένας ‘’μπακάλικος’’ τρόπος προσαρμογής στίχων σε
μουσικά κομμάτια όταν δεν διαθέτουμε τις μουσικές γνώσεις) Λυσιόβα Κατερίνα
Ακόμη και αν δε διαθέτουμε τις μουσικές γνώσεις
μπορούμε να γράψουμε τραγουδάκια παρέα με τους μαθητές μας για να καλύψουμε
οποιοδήποτε μάθημα ή για να εμπλουτίσουμε κάποιο πρόγραμμα ευέλικτης ζώνης. Αλλά
κι αν εμείς γνωρίζουμε μουσική, οι μικροί μαθητές (κυρίως των πρώτων δύο
τάξεων) δεν γνωρίζουν άρα δεν μπορούν να δημιουργήσουν με την ίδια ευκολία.
Ο τρόπος είναι απλός: η μέθοδος της τελίτσας.
Ακούμε το μουσικό κομμάτι που επιλέξαμε και σημειώνουμε τελίτσες,
Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013
Β-γ-άλτε τις μάσκες!
Εγώ είμαι εσύ και εσύ είσαι εγώ! παιχνίδια
ρόλων
Ρόλοι μέσα στους ρόλους
Ρόλοι ζηλευτοί,
ρόλοι πρωταγωνιστικοί,
ρόλοι θεραπευτκοί,
ρόλοι εκμαίευσης εαυτού,
ρόλοι για μικρούς και μεγάλους
Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013
κάνω τη γνώση ... Στίχο!
Τραγουδάω και πετάω … τα αντικαταθλιπτικά!
Ο εγκέφαλος λατρεύει τη μουσική
Ο
εγκέφαλος αντιδρά στο άκουσμα της αγαπημένης του μουσικής εκκρίνοντας ντοπαμίνη,
την ίδια ορμόνη που απελευθερώνει όταν το άτομο απολαμβάνει ένα εξαιρετικό
γεύμα, παίρνει χρήματα στο χέρι ή ναρκωτικά.
Η
απελευθέρωση της ντοπανίμης, σύμφωνα με τους ερευνητές, εξηγεί γιατί η μουσική
γεννάει αίσθημα απόλαυσης,
Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)