Σελίδες

Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

κάνω τη γνώση ... Στίχο!


Τραγουδάω και πετάω … τα αντικαταθλιπτικά!

Ο εγκέφαλος  λατρεύει  τη μουσική  


Ο εγκέφαλος αντιδρά στο άκουσμα της αγαπημένης του μουσικής εκκρίνοντας ντοπαμίνη, την ίδια ορμόνη που απελευθερώνει όταν το άτομο απολαμβάνει ένα εξαιρετικό γεύμα, παίρνει χρήματα στο χέρι ή ναρκωτικά.

Η απελευθέρωση της ντοπανίμης, σύμφωνα με τους ερευνητές, εξηγεί γιατί η μουσική γεννάει αίσθημα απόλαυσης,


αν όχι ηδονής, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι σε όλες τις κοινωνίες και τις εποχές να την αγαπάνε.


Μετά από έρευνα, διαπιστώθηκε ότι πριν καν αρχίσει η μουσική, μόνο με την προσμονή της ακρόασης, ο εγκέφαλος απελευθερώνει ντοπαμίνη

Πριν την ακρόαση της αγαπημένης μουσικής, ενεργοποιείται μια συγκεκριμένη περιοχή του εγκεφάλου, ο κερκοφόρος πυρήνας, ενώ την ώρα της αποκορύφωσης της απόλαυσης, ενεργοποιείται μια άλλη περιοχή, ο επικλινής πυρήνας. Και οι δύο περιοχές βρίσκονται στο όργανο του εγκεφάλου που ονομάζεται ραβδωτό σώμα.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι η μουσική αυξάνει κατά μέσο όρο 8% την απελευθέρωση ντοπαμίνης, ενώ σε ένα άτομο η αύξηση έφτασε το 21%, πράγμα που σημαίνει ότι σε μερικούς ανθρώπους η μουσική είναι διεγέρτης μεγάλης απόλαυσης.

Οι επιστήμονες θεωρούν την ντοπαμίνη μια χημική ουσία με αρχαία εξελικτική προέλευση στον εγκέφαλο, η οποία υπήρξε ουσιώδης για την επιβίωση.

Ο μηχανισμός της ντοπαμίνης οδηγεί στην πρόκληση ευχάριστων αισθημάτων για δραστηριότητες που κατ' εξοχήν στηρίζουν τη ζωή, όπως είναι το φαγητό, ενώ στην πορεία του χρόνου το ίδιο αίσθημα έχει συνδεθεί με άλλα πράγματα, όπως το χρήμα και τα ναρκωτικά.

H μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Nature Neuroscience


Η μουσική είναι  μια ακόμη ‘’ξένη’’ γλώσσα που μαθαίνουμε

οι κοχλιακοί πυρήνες, σημαντικός σταθμός στη διαδρομή του ακουστικού νεύρου στο επίπεδο γέφυρας-στελέχους του εγκεφάλου, γειτνιάζουν με τα κέντρα ρύθμισης αναπνοής και κυκλοφορίας. Έτσι λοιπόν, εξηγείται η αύξηση της συχνότητας της αναπνοής και του καρδιακού παλμού κατά την ακρόαση μιας γρήγορης μουσικής αγωγής και, αντίθετα, η ελάττωση της καρδιακής και της αναπνευστικής συχνότητας κατά την ακρόαση μιας αργής μουσικής αγωγής


Μνήμη, αντίληψη, γλωσσική ικανότητα και Μουσική

Ποικίλες έρευνες αποδεικνύουν ότι η μερική έστω γνώση και ενασχόληση με τη μουσική (μουσική παιδεία) εκπαιδεύει τον εγκέφαλο και τον εξοικειώνει με την απομνημόνευση, την αποκωδικοποίηση μιας ξένης γλώσσας, την αύξηση του χρόνου συγκέντρωσης και προσοχής.

ο Gottfried Schlaug απέδειξε ότι η μουσική συνέβαλε θετικά στην ανάπτυξη γλωσσικών ικανοτήτων παιδιών με δυσλεξία.



Ακούστε μουσική λοιπόν, τραγουδήστε και κάντε τη γνώση...στίχο μέσα στη σχολική τάξη!!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου